Home / Informatie / Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Onderstaand vind je een overzicht van de meest gesteld vragen. Staat je vraag er niet tussen? Of kan je het niet zo snel vinden? Neem dan contact met ons op. We helpen je graag verder.

Wat is de levertijd?

De levertijd is afhankelijk van het gekozen materiaal. Alle producten hebben een levertijd tussen de 1 en 5 werkdagen.

Wat zijn de verzendkosten?

Al onze producten worden gratis verzonden bij een bestelling vanaf € 50,00. Voor bestellingen onder de € 50,00 betaal je € 10,00 verzendkosten.

Moet ik een account aanmaken?

Je kunt bij fotoprintXL.nl een account aanmaken, maar dit is niet verplicht. Je kunt bij ons ook als gast bestellen. Een account biedt wel een aantal voordelen:

  • Bestelstatus- & geschiedenis bekijken
  • Volgen van je zending
  • Op de hoogte blijven van productontwikkelingen, profiteren van kortingen en speciale acties

Bekijk ons privacy beleid als je wilt weten hoe we omgaan met jouw gegevens.

Mijn product is beschadigd.

Onze producten worden altijd met zorg gemaakt en goed verpakt. Toch kan het helaas gebeuren dat een product beschadigd is. Is jouw bestelling beschadigd, neem dan contact met ons op. We vragen je dan om een email te sturen met duidelijke foto’s van de beschadiging en de verpakking.  Na controle zullen we zo snel mogelijk zorgen voor een goede oplossing.

Wat is de status van mijn bestelling?

Heb je een account bij ons? Je kunt dan via dit account je bestelling volgen. Login en ga naar ‘Bekijk Status Bestelling’

  • BestelstatusProcessing: Je bestelling is ontvangen en wordt beoordeeld door één van onze medewerkers. Wanneer je een eigen foto hebt ingestuurd, dan controleren we tevens de kwaliteit en het formaat van de foto. Mocht de kwaliteit onvoldoende zijn, dan nemen wij contact met je op.
  • BestelstatusIn Productie: Wij maken je bestelling klaar.
  • Bestelstatus‘Verzonden’: Je bestelling is bij de bezorgdienst. Je ontvangt een verzendbevestiging met een Track & Trace code waarmee je de zending online kunt volgen.
Kan ik mijn bestelling annuleren?

Al onze wanddecoratie en woonaccessoires worden speciaal voor jou op maat gemaakt. Na ontvangst van je betaling wordt het productieproces in gang gezet. Daarom is het niet meer mogelijk om jouw product na de start van het productieproces te annuleren.

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Al onze wanddecoratie en woonaccessoires worden speciaal voor jou op maat gemaakt. Omdat elk product speciaal voor jou wordt geproduceerd, kunnen wij helaas geen retouren accepteren.

Hoe kan ik een Kortingscode gebruiken?

In de winkelwagen heb je de mogelijkheid om je kortingscode in te vullen. Nadat je de kortingscode hebt ingevuld, kies je voor “Kortingscode gebruiken”.  Hierna wordt de korting in de winkelwagen getoond.

Hoe kan ik een eigen foto laten afdrukken?

Ga naar de “Collectie/Jouw foto op…”. Je krijgt hier alle mogelijke materialen waar je jouw foto op kunt laten afdrukken. Kies het gewenste materiaal en stel je product samen. De prijs zie je nadat je alle opties hebt ingevuld. Voeg je product toe aan je winkelwagen. Ga vervolgens naar de winkelwagen en upload daar jouw eigen foto.

Beschermfolie

Producten worden voorzien van beschermfolie. Deze beschermfolie kun je verwijderen.

Doen jullie een bestandscontrole?

Wanneer je een bestelling plaatst met een eigen foto, dan wordt er altijd een bestandscontrole uitgevoerd door één van onze medewerkers. Wanneer de kwaliteit niet voldoende is, dan wordt er contact met je opgenomen.

Foto’s ontvangen via Social media

Wanneer je foto’s hebt ontvangen via Social media, zoals Whatsapp, dan zijn deze foto’s niet geschikt voor een goede afdruk. Social media apps verkleinen de foto automatisch, waardoor de resolutie niet meer voldoende is voor een afdruk. Vraag de persoon van wie je de foto hebt gekregen of hij de originele foto via de mail naar je opstuurt.

Ik wil een ander formaat, kan dat?

Ja, dat kan. Wanneer je een foto hebt gekozen uit onze collectie, maar je wilt deze in een ander formaat, neem dan contact met ons op. We kunnen dan samen kijken of de foto geschikt is voor jouw gewenste formaat.

Ik wil een foto in zwart-wit of sepia, kan dat?

Ja, dat kan. Als je een foto hebt gekozen die in kleur is en je wilt deze graag in zwart-wit of sepia, neem dan contact met ons op.

Ik kan het niet vinden in jullie collectie, wat nu?

We hebben een uitgebreide collectie met foto’s, maar toch kan het zijn dat je niet kan vinden wat je zoekt. Neem in dit geval contact met ons op. We zoeken dan samen naar het door jou gewenste beeld.

Doen jullie ook maatwerk?

Jazeker doen we dat. Wij kunnen formaten printen tot op de centimeter nauwkeurig.

Zijn jullie een duurzame onderneming?

Ja, zeker. Wij vinden duurzaam ondernemen geen keuze, maar een must. Daarom doen we er alles aan om zo duurzaam mogelijk te ondernemen en te produceren. Duurzaamheid is bij ons dus de basis. Als het duurzaam kan, dan doen we dit ook. Wil je hier meer over weten, bekijk dan onze pagina over duurzaam ondernemen

Kunnen jullie een analoge foto scannen?

Wanneer je over een foto beschikt die niet digitaal is, zoals een oude foto van vroeger, dan kun je deze gratis door ons laten scannen. Het scannen van een foto doen we alleen wanneer je er ook een afdruk van bestelt. Neem contact met ons op wanneer je een foto wilt laten scannen.

Neem contact op

Heb je vragen? Neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag verder.

Etienne de Pinedaweg 34
3711 CH, Austerlitz
Nederland
0343 78 58 00
[email protected]

Wie jarig is, trakteert! Shop nu met 17% korting op het gehele assortiment.

Kortingscode: jarig17